Σε λειτουργία “e-αυτοκινητόδρομος” συνολικού μήκους 9,6 χιλ στην Γερμανία κοντά στην Φραγκφούρτη.
Ο δρόμος εμπνευσμένος από τις γραμμές των ηλεκτρικών τρένων, κόστισε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος 14 εκ ευρώ και θα είναι σε πιλοτική λειτουργία μέχρι το 2022.
Σύστημα κεραιών αγωγών ηλεκτρικού ρεύματος παρόμοιας λειτουργίας με αυτές στα Τρόλεϊ λεωφορεία της Ελλάδας, εφάπτονται από την οροφή του φορτηγού στα εναέρια καλώδια απ όπου γίνεται η τροφοδοσία των 670 volt.
H Γερμανία επιπλέον επένδυσε 70 εκ ευρώ για την κατασκευή φορτηγού με τη Siemens το οποίο θα εξοικονομεί 21000 ευρώ σε μια απόσταση 99360 χιλιομέτρων.
Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι μέχρι και το 80% των φορτηγών μπορεί να ηλεκτροδοτηθεί στα πλαίσια της προσπάθειας μείωσης των σημερινών ρύπων.
Η Γερμανία εγκαινίασε τον πρώτο κομμάτι “e-αυτοκινητοδρόμου”, ο οποίος επιτρέπει τα υβριδικά φορτηγά να κινούνται μέσω ηλεκτροδότησης και παράλληλα να φορτίζουν την μπαταρία κίνησης εν κινήσει.
Το πρόγραμμα ονομάσθηκε Elisa (electrified innovative heavy traffic on the Autobahn).
Τα φορτηγά που φέρουν τις κεραίες αγωγών ηλεκτρικού ρεύματος που ονομάζονται Παντογράφοι πάνω από την οροφή της καμπίνας, πρέπει να ταξιδεύουν σε ταχύτητα κάτω από 90 χ/ω για να έχουν μια επιτυχή σύνδεση. Οταν τα φορτηγά αποσυνδέονται τότε η κίνηση τους γίνεται από τις Υβριδικές μηχανές. Αν ο οδηγός κάνει μικρές παρεκκλίσεις από την πορεία του η σύνδεση δεν διακόπτεται. Αν ο οδηγός φρενάρει όταν είναι συνδεδεμένος τότε αντι να αντλεί ρεύμα, παράγει ρεύμα το οποίο διοχετεύεται στις γραμμές προς κατανάλωση από άλλα συνδεδεμένα φορτηγά.
Μετά από την ολοκλήρωση της πιλοτικής περιόδου θα παρθεί η απόφαση κατά πόσο θα επεκταθεί ή όχι η εφαρμογή αυτής της λύσης σε μεγαλύτερο οδικό δίκτυο της χώρας.
Η Γερμανία δήλωσε ότι θα μειώσει τους ρύπους θερμοκηπίου κατά 40% το 2020, κατά 55% το 2030 και κατά 95% το 2050 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.